BLAGOSLOVLJENA SI - UPODOBITVE MARIJE V EVANGELIJIH (1. del)
Marko: Marija kot učenka
Markov evangelij je bil verjetno napisan okrog leta 65 z namenom spodbuditi kristjane, ki so se povečini spreobrnili iz poganstva, da bi vztrajali kot Kristusovi učenci. Marko preskoči pripoved o Jezusovem rojstvu in začne s poslanstvom Janeza Krstnika. Zaradi tega je Marija v tem evangeliju neposredno omenjena samo dvakrat (Mr 3, 31-35 in 6,1-6). Prvič v odlomku, ko Jezus uči okoli sebe zbrano množico in mu povedo, da so zunaj njegova mati in drugi sorodniki, ki ga želijo. Jezus odgovori: "Kdo so moja mati in kdo so moji bratje?... Kdor uresničuje Božjo voljo, ta je moj brat, sestra in mati" (3,33-35).
Čeprav nas Jezusov odgovor sprva morda šokira,, razodeva bistvo poklica učenca, v katerem pripisuje Mariji ključno vlogo. Ona je bila prva, ki je spolnila božjo voljo, ko je angelu odgovorila: "Zgodi se mi po tvoji besedi" (Lk 1,38).
Drugič pa je Marija omenjena, ko Jezusa zavržejo v domačem Nazaretu. Nekdanji Jezusovi sosedje, ki se zdaj spotikajo ob njegovem novem poslanstvu, se sprašujejo: "Od kod njemu to?... Ali ni to tisti tesar, sin Marije?" (Mr 6,2-3). Marko nadaljuje: "In ni mogel tam storiti nobenega mogočnega dela... In čudil se je njihovi neveri" (6,5-6). Medtem ko se ukvarja z nevero morebitnih učencev, nam Marko daje tudi vpogled v Jezusovo skrito življenje. "Sin Marije" je bil zanje samo navaden tesar. Niso ga poznali po čudežih ali mogočnih delih, ampak zgolj kot enega izmed Nazarečanov. Ta prizor tudi pojasnjuje njihovo negodovanje nad navidez osornim načinom, s katerim je Jezus odgovoril Mariji ob njunem predhodnem srečanju. Samo če je naše srce usmerjeno k božjemu kraljestvu, bomo Jezusa lahko spoznali takšnega, kakršen je v resnici. Marija pa je razmišljala in delovala natanko v tej smeri.
Matej: Marija in sveta družina
Matejev evangelij, ki je bil najbrž napisan okrog leta 85 v Siriji za kristjane povečini judovskega porekla, se ostredotoča na oblikovanje nove krščanske skupnosti in obravnava Jezusa kot uresničitev starozaveznega upanja. Matej vidi Marijo kot del občestva svete družine pod Jožefovim vodstvom.
V Matejevem evangeliju sta bolj kot Marija v "soju žarometov" Jezus in Jožef. Marijina naloga je negovati enotnost in ljubezen, kar je življenjskega pomena v vsaki družini pa tudi v življenju Cerkve. Ta tema se ponovi tudi v Jožefovi dilemi.